onsdag 22 juni 2016

Back in Buisness !!

Nytt format, ny blogg, ny skrivlust.... hoppas det håller i sig ett tag framöver.

Vart sjukt mycket fotboll det sista, jag skall inte gnälla för det är min PASSION och jag älskar likt Lasse Lagerbäck livet i tränings overall och vi kan börja där med mitt Kärra KIF och våra äventyr i Div 3 NordV.G samt ute i Europa.

UEFA REGIONS CUP
19 maj som tyvärr blev 20:e då SAS hade problem denna torsdag vi skulle ta oss till Litauen och deras näst största stad Kaunas för att representera Sverige i EM för "amatörer"
3 gruppspels matcher och vinnaren vidare till nästa runda i Malta i mitten av oktober.

Estland körde vi över i match och vann med 4-1 som var i underkant.
Litauen hade ett bra lag med några spetsspelare, organiserade och vi förlorade en tuff match med 0-2
Scotland i sista matchen blev likt en Tipsextra match från 80-talet med mycket kamp, fysiskt spel och där Skottarna drog längsta stråt och vann med 0-1

En grym vecka i Litauen, spelarna i mitt lag fick en smak av proffslivet då man 24/7 kunde fokusera på fotbollen, bra boende, grym stad och vi tog med oss mycket energi hem till Sverige

Skottarnas coach


Div 3 N.V.G
Premiären spelades 15 april hemma mot KODE som slutade med seger, efter det har vi lirat 10 matcher till och gjort det förbannat bra.
5 vinster, 5 kryss, 1 förlust känns mycket bra och vi parkerar för tillfället på en tredje plats i en mycket jämn tabell.

Hatten av till mina grabbar som är ett riktigt skönt gäng, stor träningsnärvaro, stor vilja att utvecklas och vi växer tillsammans som lag hela tiden.
180 minuter fotboll kvar innan semester och jag hoppas vi kan bibehålla rätt fokus.





--------------------------------------------------------------------------------------------------

Min äldsta vän sedan 25 år tillbaka "Jocke" Olsson  gifte sig förra helgen med sin Sara.
Ett fantastiskt fint bröllop, trevlig middag med massa tal & spex och en bra fest... kan det bli bättre.
Stort GRATTS till er båda ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar