söndag 14 augusti 2016

Frosseri / En perfekt start

Då var den äntligen här... helgen man längtat efter sedan sista sparken i maj, PREMIER LEAGUE 2016/17 har sparkat igång.



Det har ju inte undgått någon som inte vet att en boll är rund att en viss Zlatan har kommit och han är per omgående en av ligans största, om inte den största stjärnan men det är framförallt på sidan av planen det har tillkommit lite tunga namn: Jose Mourinho, Pep Guardiola, Antonio Conte  Jurgen Klopp är ju "halvny" men får nu chansen att sätta sin prägel på Liverpool.
Sen finns det ett helt koppel med intressanta tränare som faller mig i smaken: Eddie Howe (Bournemouth), Slaven Bilic (West Ham) för att nämna 2, skulle påstå att jag bara saknar Diego Simeone, Carlo Ancelotti & Unay Emery.

Fotbollsnörd eller ej men jag har under lördag / söndag slukat i mig 5 matcher:

  • Hull - Leicester 2-1
  • Everton - Tottenham 1-1
  • Man City - Sunderland 2-1
  • Bournemouth - Man Utd 1-3
  • Arsenal - Liverpool 3-4
Att Leicester kommer få svårt att upprepa sin bragd visste vi redan om, föll tungt mot ett vilt krigande Hull, Pep´s stjärnbygge impade inte speciellt och avgjorde sent mot Sunderland där givetvis (en av mina favorit strikers) Jetome Defoe hittade nätet.

Att Arsene Wenger är principfast är ingen nyhet, men jag tror att alla mina Arsenal polare kokar av ilska då han ej agerat under transferfönstret och förstärkt i backlinjen, att man har en grym offensiv är ju vida kännt.
Nu fick Rob Holding & Callum Chambers agera mittbackspar... men herregud, okey att killarna är unga, skall få sin chans osv men så får man oxå 4 i baken... knorrades det inte innan runt Emereits så lär det göra det nu.


Mitt kära MANCHESTER UTD fick en perfekt start och tog en stabil 3:a borta mot Bournemouth efter mål av i tur och ordning:

  • 1-0  Juan Mata
  • 2-0  Wayne Rooney
  • 3-0  Zlatan
Efter en knackig första halvlek växlade vi upp lite i andra och det såg ok ut för att vara en premiär.
Att Zlatan skulle leverera visste man ju om innan, han är som DHL.
Kul att Mourinho startade med Mata och det dödade väl alla spekulationer om en påstådd mobbing av den lille spanjoren.

Lite i skymundan av Zlatan & Pogba har vi ju även fått in en ny mittback från Villareal, Eric Bailly (Elfenbenskusten) och jag måste medge att för mig var det Kärlek vid första ögonkastet !!
Atletisk, tuff, bra på huvet, följsam och kliver dit rejält i alla dueller, här har vi en ny SHERIFF i backlinjen många är framöver.... faktiskt lite Vidic vibbar och det säger inte lite.



Game - Set - Match blir det imorgon då jag avslutar med ett hett London derby mellan Chelsea - West Ham.

Böjen - Premier League 6-0  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar