måndag 8 augusti 2016

#31


-- "Jag är inte här för att spendera tid.. jag är här för att vinna titlar"
Zlatan Ibrahimovic  Augusti 2016

Visst det skall villigt erkännas att Community Shield där ligavinnaren (Leicester) möter FA Cup vinnaren (Man Utd) inte är den sexigaste titeln man kan vinna, den är väl till och med knappt nummer 3 i England... men likväl är det en titel.
Och en viss påg från Rosengård / Malmö avgjorde på Wembley och fixade därmed sin 31 titel ute i Europa, en helt okey siffra om du frågar mig.
Zlatan ÄLSKAR att vinna och jag hoppas han kan smitta av sig till övriga "röda jävlar" så hoppas jag att man denna P.L säsong kan gå rakryggad och stolt utan att bli allmänt bespottad... för det har vart en tuff tid sedan sir Alex kastade in handduken.



Har precis sett IFK Gbg torska mot Djurgården och man kan frysa in pytten på Kamratgården för det blir inget GULD i år heller... kanske tur det för vem skulle laga middagen ?
Förra året sålde man iväg guldet när Lasse Vibe såldes till Brentford, denna sommar tappar man Aleesami till Palermo.
En ekonomi i balans är Prio 1 så jag hoppas verkligen IFK tar sig till E-L gruppspelet, får ett par publiklag i sin grupp och får in lite stålar så att man kan spänna musklerna på allvar 2017 och gå för guldet.

5 veckor går fort när man har skoj så att i morse ringde klockan igen och det var dax att börja jobba.
Har polare som har grym "semester ångest" men jag har haft mina goa veckor nu och tycker det är skönt att komma igång igen... sån är jag ;-)

Avslutade semestern på bästa sätt.. i goda vänners lag med en trevlig tur på byn.
Riktigt glad att ha grymma polare: Davva, Lelle, Ari, Målar-Jocke, Pyttis, Janne-Betong !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar